Història

L’escola es va construir l’any 1969 i ha tingut vàries reformes importants des de la seva inauguració fins a l’actualitat. La remodelació més important es va fer a l’estiu de 1.986, deixant l'edifici com el tenim ara. L’any 1995 també es van fer obres molt importants com el pati d’educació Infantil, actualment el pati de la Bressol, el gimnàs amb vestidors inclosos, reforçaments dels porxos del pati. L’última remodelació, és la que s’ha fet durant el curs de 2008-2009 per adequar-lo a la normativa vigent.

Es van construir dos edificis separats, un pels nois i l’altre per les noies, que en l'actualitat han quedat units per un passadís intern.  Eren dos edificis de quatre plantes i ara s’han quedat en tres ja que tota la primera planta s’ha habilitat per l’actual escola Bressol St. Genís.

L’escola es troba al Barri de Sant Genís del Agudells que antigament va ser un petit poble de pagesia i estiueig ubicat sota el Tibidabo. L’escola va nèixer a finals de la dècada dels seixanta quan la gran ciutat va anar creixent i va annexionar el poble com un barri més.

L’escola Mare de Déu de Montserrat és una escola de barri i pel barri, que pateix i gaudeix de la seva vida, a un ritme del tot diferent a la gran ciutat. On les generacions d’alumnes van passant de pares a fills, no només com alumnes sinó d'alumnes a mestres del centre.